15 czerwca 2018, 12:28

Podwójny sukces promocyjny SGGW

Anna Kiryjow z Biura Prasowego SGGW została wybrana na Prezeskę Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", a ubiegłoroczna kampania promocyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego prowadzona pod hasłem "SGGW - sukces z natury" otrzymała wyróżnienie podczas XXXI konferencji Stowarzyszenia "PRom". Obydwa te osiagnięcia świadczą o wysokiej pozycji SGGW w środowisku osób zajmujących się zawodowo promocją polskich uczelni. Tegoroczne wyróżnienie jest kolejnym sukcesem Biura Promocji i Biura Prasowego SGGW. W 2016 roku główną nagrodę otrzymała kampania "200 lat tradycji SGGW".

Prestiżowe wyróżnienie dla SGGW

PROMyki to konkurs na najlepsze projekty promujące uczelnie wyższe i ich aktywności, organizowany przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom".

W tym roku wyłoniono laureatów i przyznano wyróżnienia w dwóch kategoriach:
1. Promocja głównych kierunków aktywności uczelni
2. Zastosowanie nowych mediów (nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka)

SGGW w Warszawie otrzymało wyróżnienie za Projekt "SGGW - sukces z natury!" w kategorii promocji głównych kierunków aktywności uczelni.

Projekty były oceniane według pięciu kryteriów:
1) innowacyjność i kreatywność projektu,
2) racjonalność i efektywność z punktu widzenia kosztów i korzyści,
3) stopień osiągnięcia zakładanych celów i siła oddziaływania (mierniki sukcesu),
4) oryginalność i jakość doborze narzędzi i metod realizacji projektu,
5) zgodność z powszechnie uznawanymi zasadami public relations ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów etycznych.

Laureatów ogłoszono podczas XXXI konferencji Stowarzyszenia "PRom" pt. "Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni", która odbyła się w Zagórzu Śląskim pod Wałbrzychem w dniach 10-13 czerwca 2018 roku.

Na czym polega wyróżniony projekt?

SGGW – Sukces z natury! To całościowy projekt kampanii wizerunkowo-promocyjnej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Celami projektu były

- Zbudowanie świadomości marki w grupie wiekowej 16-24 lata,
- Pokazanie SGGW jako uczelni, która oferuje studia, po których jest praca (cykl artykułów przedstawiających bohaterów marki, czyli tych ludzi, którzy odnieśli sukces naukowy i zawodowy w swoich dyscyplinach),
- Uaktualnienie identyfikacji wizualnej, która bazuje na żywych kolorach (zieleń i magenta),
- Świadomi potrzeb generacji Z sfocusowaliśmy się głównie na działaniach internetowych, dostosowaliśmy swoją komunikację i kanały przekazu do rzeczywistości maturzystów i studentów, aby jak najlepiej pokazać nasze zalety,
- W swojej komunikacji nie mówimy ex catedra, przedstawiamy się jako otwarte i dynamiczne środowisko ludzi skupionych na wszechstronnym rozwoju z naciskiem na praktyczny wymiar nauki.

Kampania internetowa trwała cały rok. Nasilenie kampanii było dostosowywane do strategicznych dla Uczelni terminów – rekrutacja, składanie deklaracji maturalnych, DNI SGGW.

Metody i narzędzia wykorzystane w Projekcie
- Content marketing (wyświetlenia content 4 961 155, kliknięcia content 10 543) – trzymamy się zasady, że generacja Z jest szczególnie wyczulona na tradycyjną reklamę, więc pokazujemy SGGW w kontekście sukcesów 
naszych studentów, pracowników i absolwentów,
- Rozbudowane działania social media (wykłady publikowane na YT, repostowanie zdjęć na Instagramie z #SGGW, snapy z ciekawych wydarzeń, codzienna komunikacja na profilu facebookowym – FB -> wyświetlenia 2 617 584, kliknięcia 76 564, zasięg 578 751),
- GDN – wyświetlenia: 27 006 507, kliknięcia: 78 863,
- Oprócz działań internetowych prowadziliśmy także działania OOH (citylighty, metroboardy), uczestniczyliśmy w ponad 40 imprezach targowych w kraju i za granicą, przeprowadziliśmy kampanie w radio,
- RTM – zawsze staramy się na bieżąco reagować na aktualne wydarzenia w skali SGGW, ale także w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Z wielkim entuzjazmem korzystamy z memów, emoji i innych przedstawień wizualnych, które gruntują naszą pozycję w rankingu Sotrender (m.in. interactivity index).

Wymierne rezultaty realizacji projektu 
- W 2017 roku uzyskaliśmy łącznie ze wszystkich działań marketingowych 47 milionów (!!!) wyświetleń reklamy SGGW i ponad 210 000 wejść na stronę rekrutacyjną,
- Rekrutacja na rok akademicki 2017/2018 była wypełniona w 100%,
- We wszystkich mediach odnotowaliśmy duże wzrosty followersów.

      OBRAZY